Nákupný košík je prázdny.

0 položiek
Spolu:
0,00 €
Vstúpiť
0 položiek (0,00 €)
 
 

Váš produkt bol vložený do košíka. Obsah Vášho košíka si môžete prezrieť kliknutím na Nákupný košík.

NovéProjektový manažment (M. Majtán, N. Tarišková)

Projektový manažment (M. Majtán, N. Tarišková)

 

Cieľom tejto publikácie je poskytnúť koncepciu projektového manažmentu, ktorá korešponduje so súčasným stavom poznatkovej základne u nás a v zahraničí. Publikácia vychádza z rozvoja a koncepcie projektového manažmentu ako celostnej koncepcie riešenia jednorazových, unikátnych úloh.

Projektový manažment vyžaduje systémovosť. Treba ho chápať ako súbor ekonomických, organizačných, sociálnych a technických požiadaviek na riešenie projektových úloh, pričom východiskovým momentom musí byť vždy charakter riešenej úlohy.

Východiskom je vysvetlenie základných charakteristík projektového manažmentu z hľadiska vývoja, súčasných špecifikácií a systémových aspektov.

19,80 €
TipManažment výroby (A. Dupaľ a kol.)

Manažment výroby (A. Dupaľ a kol.)

Novo koncipovaná vysokoškolská učebnica Manažment výroby je výsledkom vedeckej, odbornej a pedagogickej práce kolektívu autorov, učiteľov či pedagógov na Katedre manažmentu výroby a logistiky, Fakulty podnikového manažmentu Ekonomickej univerzity v Bratislave. Jej cieľom je poskytnúť hlavne študentom fakulty nielen teoretické, ale aj praktické poznatky a skúsenosti učiteľov na katedre. Novší obsah, forma a štruktúra vysokoškolskej učebnice rešpektuje ako klasické súvislosti, ktoré sú prirodzené a adekvátne na základné pochopenie celého komplexu problémov typických pre manažment výroby, tak aj poznatky rozvojového charakteru, disciplín, moderných koncepcií či procesného riadenia, ktoré v súčasnom manažmente výroby navodzujú potrebu zmien.

24,30 €
TipPodnik a podnikanie (H. Majdúchová, A. Neumannová)

Podnik a podnikanie (H. Majdúchová, A. Neumannová)

V predloženej vysokoškolskej učebnici Podnik a podnikanie je vyjadrené úsilie vysokoškolských pedagógov opísať a vysvetliť oblasti podnikania a podniku ako jeho základnej zložky, a rozšíriť tak vedomosti v tejto oblasti študentom ekonomických univerzít, ako aj ostatným záujemcom, predovšetkým z radov podnikateľskej verejnosti a hospodárskej praxe. Z hľadiska ekonomickej teórie je podnik predmetom skúmania viacerých ekonomických vedných disciplín, medzi ktorými si prioritu z pozície rozsahu, ale aj obsahu zachováva podnikovohospodárska náuka. Objektom podnikovohospodárskej náuky je podnik ako podnikateľský subjekt, ktorý sa vyznačuje všeobecnými, ale aj špecifickými znakmi, charakteristickými pre jednotlivé typy ekonomík.

17,42 €
TipMARKETING MALÉHO, STREDNÉHO A RODINNÉHO PODNIKANIA (Strážovská, Ľ.)

MARKETING MALÉHO, STREDNÉHO A RODINNÉHO PODNIKANIA (Strážovská, Ľ.)

 

Malé a stredné podniky majú v slovenskej ekonomike nezastupiteľné miesto svojim podielom 60 – 80% z celkového počtu podnikov. Majú svoje osobitosti vývoja a pre svoj prínos si zaslúžia pozornosť čitateľov.

Podobne sa možno vyjadriť o rodinných podnikoch, ktoré na Slovensku v novodobej podobe vznikali a rozvíjajú svoju aktivitu od roku 1989.

V tvorbe teórie o rodinnom podnikaní zostáva teoretikom a pedagógom ešte množstvo bádaní a publikovania vzhľadom na skutočnosť, že legislatívne táto ekonomická kategória nie je ešte dotvorená. Rovnaká situácia je však takmer v každom štáte. Definície sú vytvárané v jednotlivých ekonomikách podľa najlepšieho vedomia, avšak nejednotne. Táto skutočnosť spôsobuje nemalé problémy v rámci Európskej únie.

Snažili sme sa čitateľom poskytnúť viaceré teoretické stanoviská, ktoré poslúžia na tvorbu vlastného názoru čo je tiež prínosom.

Pri spracovaní predmetnej publikácie, ktorá má slúžiť hlavne potrebám pedagogického procesu sme čerpali, jednak z poznatkov nášho zahraničného študijného pobytu, jednak z domácej publikačnej tvorby.

V tejto súvislosti významným zdrojom boli hospodárske noviny so sériou hodnotných článkov o rodinnom podnikaní na Slovensku. Sme povďační aj za štúdiu rodinného podnikania na Slovensku z pera SBA. V neposlednom rade bola použitá aj vlastná výskumná činnosť zameraná na malé, stredné a rodinné podniky.

 

18,23 €
TipMikroekonómia (Veselková, A. a kol.)

Mikroekonómia (Veselková, A. a kol.)

Predkladaná knižná publikácia predstavuje piate rozšírené vydanie vysokoškolskej učebnice, ktorá je určená predovšetkým študentom Národohospodárskej fakulty Ekonomickej univerzity v Bratislave, ale aj širšej verejnosti zaujímajúcej sa o klasické mikroekonomické témy a problémy, ako aj o možnosti ich riešenia.

Kniha ponúka výklad súčasnej mikroekonomickej teórie v štruktúre, ktorá zodpovedá väčšine štandardných zahraničných učebníc z tejto oblasti. Autori sa zamerali na dôležité otázky mikroekonómie, ktoré sústredili do piatich častí tak, aby čitateľ získal dostatok teoretických poznatkov o racionálnom rozhodovaní trhových subjektov v modernej trhovej ekonomike.

19,31 €
TipInvestovanie na finančných trhoch (B. Chovancová a kolektív)

Investovanie na finančných trhoch (B. Chovancová a kolektív)

 

            Problematika finančných trhov má veľmi široký záber a hĺbku s veľkým množstvom teoretických i praktických problémov a ich riešení. Sme si vedomí toho, že táto publikácia, napriek svojmu širšiemu záberu, nemôže obsiahnuť všetky problémy finančného trhu. Z toho dôvodu sme pristúpili pri spracovaní tejto monografie k riešeniu takých problémov, ktoré súvisia s finančným investovaním. Dôraz kladieme hlavne na problematiku rizika a výnosov pri investovaní a stanovení objektívnej hodnoty nástrojov pri finančnom investovaní.

            Východiskovou časťou tejto publikácie je aj kvantifikácia výnosnosti s využitím časových hodnôt a adekvátne tomu zodpovedajúceho rizika. Následne vychádzame z klasického rozdelenia finančného trhu na peňažný a kapitálový trh, ich nástroje a ich detailnejšiu analýzu najmä pre potreby investora.

            Peňažný trh reprezentujú aj základné úrokové sadzby, ktoré stanovuje centrálna banka a od ktorých sa následne odvíja aj ohodnotenie jednotlivých nástrojov peňažného trhu ako sú štátne pokladničné poukážky, či zmenky a ďalšie cenné papiere, s ktorými sa obchoduje na peňažnom trhu.

            Oblasť peňažného trhu má aj svoj globálny charakter, kde nesporne patrí aj obchodovanie s cudzími menami a v súčasnosti aj s kryptomenami. Sú to často vysokosofistikované obchody s využitím aj derivátov, ktoré si vyžadujú aj pôsobenie odborníkov na trhu s hlbšou špecializáciou pre danú oblasť činnosti.

            Osobitnú pozornosť venujeme aj investovaniu na trhu dlhopisov rôzneho typu, ako sú štátne, komunálne či firemné dlhopisy. V tejto časti publikácie chceme investorskú verejnosť upozorniť aj na širokú škálu rizík, s ktorými sa dnes investor stretáva na trhu, či už sú to kreditné, alebo trhové riziká. Súčasťou tejto časti publikácie je aj objektívne ohodnotenie týchto nástrojov, ktoré sa využíva hlavne pri vyhľadávaní podhodnotenia, či nadhodnotenia rôznych foriem dlhopisov.

            Pomerne silné zastúpenie v tejto publikácii má aj problematika investovania na akciovom trhu. V tejto časti sme koncentrovali pozornosť nielen na základné prvky akciového trhu, ale hlavne na analýzy, ktoré by mali investora doviesť k správnemu rozhodovaniu sa pri investovaní na tomto rizikovejšom trhu. Upozorňujeme na veľmi dôležitú fundamentálnu analýzu, ktorá je základom pre investovanie na akciovom trhu. Východiskovou je fundamentálna analýza na makroúrovni, kde by mal investor sledovať aj oblasť menových indikátorov, fiškálne nástroje ako sú dane, či vládne výdavky, ale aj dôsledky mnohých politických otrasov, či prírodných katastrof, ktoré môžu výrazne zasiahnuť vývoj akciových trhov. Neoddeliteľnou súčasťou tejto časti publikácie je aj odvetvová analýza, či mikroanalýza na úrovni firmy, ktorá umožňuje investorovi stanoviť objektívnu hodnotu – cenu akcie, a tak vyhľadávať jej podhodnotenie, či nadhodnotenie. V časti technická analýza sa snažíme vysvetliť základné grafické prvky, ktoré podávajú obraz o obchodovaní pri rôznych časových úsekoch, ako aj technické indikátory a ich využitie pri hľadaní vhodných okamihov pre obchodovanie. Upozorňujeme aj na oblasť psychologického správania sa investorov a tvorbe aj veľkých bublín na akciových trhoch.

            Obchodovanie na akciových trhoch sme sa pokúsili načrtnúť z rôznych aspektov. Sústredili sme aj pozornosť na dnes časté využitie derivátov, osobitne opcií s využitím rôznych stratégií.

Na záver by sme sa chceli poďakovať všetkým tým, ktorí prispeli ku skvalitneniu tejto publikácie. Recenzentom za konštruktívne pripomienky, ktoré smerovali tiež k odstráneniu niektorých chýb v publikácii, a samozrejme, vydavateľovi Sprint 2, s.r.o. ďakujeme za vydanie tejto publikácie a umiestnenie na trhu.

 

27,40 €
TipLOGISTIKA (Dupaľ, A.)

LOGISTIKA (Dupaľ, A.)

          Genéza jednotlivých kapitol vysokoškolskej učebnice rešpektuje základné súvislosti na pochopenie celého komplexu problémov, ktoré sú typické pre logistiku, podnikové logistické procesy. Samozrejme, určitým spôsobom sú to aj interpretácie podnikovej logistiky navonok, teda k externému prostrediu.

          Možno povedať, že skladba vysokoškolskej učebnice má určité rozhranie (bloky), ktoré ale v konečnom dôsledku tvoria celok, a aj samotná genéza či postupnosť riešenia (zdôrazňovania) základných parametrov v logistickom manažmente podniku má svoj efekt. Od zdôraznenia podstaty, obsahu a cieľov logistiky, logistiky obstarávania, cez výrobnú logistiku v podniku, materiálový manažment, skladovanie, dopravu v logistike podniku, teóriu a riadenie zásob, podnikový logistický systém či distribučnú logistiku, dospieť aj k určeniu, formulácii metodických, modelových a informačných prístupov na podporu logistiky v podniku. V základnej forme sú v učebnici spracované aj špecifické, spoluvýznamné oblasti v logistike podniku. Sú to najmä organizačné aspekty rozvoja v podnikovej logistike, manažment (integrácia) podnikového logistického reťazca, udržateľný rozvoj a environmentálne orientovaná logistika v podniku, ekonomické aspekty a kontroling v podnikovej logistike.

 

20,13 €
Info Kontakt Dodanie tovaru

Sprint 2 s.r.o.

Copyright 2012 - 2024 © Sprint2.sk
Vytvárame internetové obchody - All4shop.sk Tvorba e-shopov